Chillen in Soweto! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu Chillen in Soweto! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu

Chillen in Soweto!

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

02 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo iedereen!

Ik geloof dat het weer een tijdje geleden is dat ik wat van me heb laten horen, dus bij deze!

Het gaat erg goed met mij, zelf heb ik niet super veel gedaan, 2 weken geleden ben ik met mijn vriendin (TK) naar Soweto gegaan. Dit was samen met een studenten club, genaamd de Silly buggers. Een flesje bier kost hier ongeveer 10 rand, deel dat door 15 en reken maar uit.

Soweto ziet er echt uit, maar je ziet hier wel het grote verschil tussen arm en rijk. Op het ene moment zie je kleine hutjes en op het andere moment ben je in een straat waar ze cadilacs wassen. Raar gevoel dus.

We hebben 3 locaties bezocht, eerste was een soort clubje genaamd the 707 pub, hier hebben we wat gedronken en al snel waren we naar de straat waar het huis van Mandela is. Dit is echt super touristisch, we konden haast niet zitten dus we zijn maar snel naar de laatste locatie gegaan: Orlando towers!

De torens zijn zelf 2 oude koel torens voor de kolen centrale die hier vroeger stond, tegenwoordig kun je hier bungeejumpen, paintballen en zelfs ondegronds voetballen. Er zit zelfs een cafe waar je lekker kunt drinken en dansen. In ieder geval hebben wij ons wel vermaakt.

Ondertussen begint het hier winter te worden, in de morgen is het echt koud maar wanneer de zon eenmaal schijnt kan het heerlijk warm worden. Echt een groot verschil met Nederland dus.

Op het werk gaat het goed. Ik zit nu al best een poos op de PC en printers lijn (best leuk zover). In de afgelopen weken zijn er weer flink veel nieuwe collega's aangekomen.

Oja, ik ga in juni even op "vakantie" naar Nederland. Best wel vreemd om op vakantie naar je thuisland te gaan haha.

Ik spreek jullie weer snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Welkom op mijn reisdagboek! Ik ben een wereldreiziger, ik heb bijvoorbeeld in Johannesburg, Zuid Afrika verbleven. Nu Woon ik in Krakau, Polen!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 9595

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Wonen en werken in Polen!

01 April 2015 - 06 April 2015

Brussel en Antwerpen

13 December 2013 - 30 Januari 2015

Werken in Zuid Afrika

Landen bezocht: