Zakopane (Dag 42) - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Pascal - WaarBenJij.nu Zakopane (Dag 42) - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Pascal - WaarBenJij.nu

Zakopane (Dag 42)

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

24 September 2015 | Polen, Zakopane

Heey heey, tijd voor weer eens een reisverslag!

2 weken geleden ben ik met 2 hele gezellige spanjaarden (Carlos en Alejandro) naar Zakopane gereisd, een weekendje doorgebracht in de Bergen nog geen 5km van Slowakije. We vetrokken al erg vroeg, 4:45 in de morgen. En we kwamen om ongeveer half acht diezelfde zaterdag aan. Even snel ontbijtje gedaan in onze hostel die nog geen 5 minuten lopen was van het centrale punt. En daarna de Bergen in gegaan!

Zakopane is een redelijk klein plaatste alhoewel erg toeristisch. Zakopane heeft zelf een lange winkelstraat met allemaal leuke winkeltjes en bars. Er gaan genoeg bussen naar de Bergen, voor 10zl kun je makkelijk naar Morskie Oko gaan. (Een van de plaatsen).

Omdat dit mijn eerste keer (2e keer voor Carlos) was, haden we besloten om naar Morskie Oko te gaan. Het gebied met 2 grote meren.

Na een busreis in een Micro bus van ongeveer een half uurtje over haarspeld wegen met diepe afgronden, waren we eindelijk aangekomen bij de start. Hier moet je nog eens 5 zloty toegang betalen. En na ongeveer 2 uur lopen waren we eindelijk aangekomen bij het eerste meer.

Omdat hier natuurlijk veel mensen waren, hadden we besloten om nog wat verder te lopen. Dit was wat zwaarder, veel rotsen en soms bijna steil omhoog. Maar uiteindelijk na nog een keer 2 uur, waren we dan eindelijk aangekomen bij het 2e meer. Nog prachtiger dan het eerste meer!

Na hier even lekker uitgerust te hebben, besloten we om de top proberen te halen. Halverwege was het toch te zwaar voor ons en besloten we even van het super mooie uitzicht te genieten en weer langzaam terug te gaan.

Diezelfde avond hebben we lekker gegeten bij een restaurant. Wij hadden toen besloten om 1 maaltijd voor 3 personen te kiezen met allemaal vlees. 1500 gram aan vleesch. Dit kregen wij natuurlijk niet op (hoewel de spanjaarden echt goed kunnen eten). Dus hebben wij de helft maar meegenomen voor de volgende dag.

Ik heb nog nooit zo goed geslapen.

De volgende dag hebben we rustig aan gedaan, onze benen waren nogsteeds moe van de inspanning van de vorige dag, dus hebben we maar wat in Zakopane gelopen en een biertje gedronken. Om 16:00 uur was het weer tijd om naar huis te gaan. Voor herhaling vatbaar!