Zuid Afrika tot nu toe - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu Zuid Afrika tot nu toe - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika tot nu toe

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

15 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo iedereen!

Na 31 dagen heb ik eindelijk de moed verzameld om even wat te schrijven over mijn avontuur hier in Zuid Afrika. Nou, voor diegene even snel een recap, in november 2013 heb ik werk gevonden bij IBM in Johannesburg, Zuid Afrika, binnen een maand alle papieren gehaald die nodig waren voor mijn werk visum en op vrijdag 13 december mocht ik eindelijk gaan vliegen!

Al snel kwam de grote cultuurshock, hoewel de plaats waar ik woon (Sandton) erg verwesterd is (overal grote malls, dure auto's, veel reclame borden), is het toch totaal anders dan in Nederland. Overal zie je armoede, politie is nog altijd corrupt, hier auto rijden kunnen ze ook al niet goed. De mensen zijn over het algemeen altijd wel aardig, (how is it?) maar velen vragen voor geld.

Het werk hier is vrij simpel, 40 uur per week op een ict helpdesk op het ABN-AMRO account (support voor de medewerkers van de bank zelf). Af en toe een irritante bijna niet verstaanbare indier aan de lijn, maar voor het grootste gedeelte praat ik gewoon nederlands.

Heb 2 weken training gehad, maar omdat ik al ervaring in de ict had ging ik er vrij snel doorheen, ben nu al 1 week live. Tot nu toe bevalt het mij wel.

Heb ik spijt? Nee natuurlijk niet, het weer is hier perfect (het is nu zomer, terwijl het in Nederland nu winter is), heb zelf nog niet echt veel gedaan in Johannesburg, tot nu toe heb ik alleen de kerst in Durban (lekker aan het strand) gevierd.

Nieuw jaar in Johannesburg is zelf niks aan, heb vuurwerk gehoord maar niet gezien, veel clubs waren gewoon dicht. Ik ben met vrienden naar het News Cafe geweest, voor de rest gewoon beetje gedanst. Dus voor nieuw jaar feestjes hoef je niet in Joburg te zijn.

Het eten is hier trouwens wel super lekker, Zuid Afrika is een echte vlees land, heb nog niet te eer gehad om te mogen braaien, maar dat komt wel snel.

Dus, nog geen spijt, ben wel thuis een beetje aan het missen, tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Welkom op mijn reisdagboek! Ik ben een wereldreiziger, ik heb bijvoorbeeld in Johannesburg, Zuid Afrika verbleven. Nu Woon ik in Krakau, Polen!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 9623

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Wonen en werken in Polen!

01 April 2015 - 06 April 2015

Brussel en Antwerpen

13 December 2013 - 30 Januari 2015

Werken in Zuid Afrika

Landen bezocht: