Eigen vervoer! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu Eigen vervoer! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Pascal - WaarBenJij.nu

Eigen vervoer!

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zo, eindelijk mijn eigen motorfiets sinds afgelopen zondag. Ik heb nog nooit een motor gereden, dus waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?

Als je ergens wilt komen in Johannesburg kun je dat op verschillende manieren doen, je kunt een bus nemen (als je weet waar die heen gaan, informatie over die dubbeldekker bussen is best wel schaars/onduidelijk), een minitaxi, goedkoop maar je moet wel de handgebaren weten, lang willen wachten en graag willen dat je op ieder moment kan crashen, een taxi pakken (duur!) of met de trein (ook duur!)

Een eigen vervoersmiddel is dus wel erg handig, een auto kan ik helaas niet betalen, dus is het een motor geworden (Honda 125 CBF). Deze motor heeft 125cc dus ideaal om mee te beginnen.

Omdat ik natuurlijk totaal geen ervaring heb ga ik er natuurlijk eerst flink mee oefenen, ik ben al gevallen (stomme fout, voor rem gebruik in een bocht stom!). Mijn knie is dus een litteken rijker geworden! :D

Rijden gaat naar een paar dagen oefenen best goed, maar ik ga pas rijden wanneer ik mezelf 100% vetrouw, een motor is net als een wilde hond die je moet temmen, ben je nerveus, dan val je, ben je angstig dan val je, wanneer je denk dat je het kan, dan val je.

Voor de rest heb ik een drukke week gehad, heb maandag en dinsdag van 11:00 tot 20:00 uur gewerkt en woensdag, donderdag en vrijdag van 9:00 tot 20:00 uur gewerkt. 6 uur (wel dubbel betaalt) extra dus!

Zie jullie snel weer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Welkom op mijn reisdagboek! Ik ben een wereldreiziger, ik heb bijvoorbeeld in Johannesburg, Zuid Afrika verbleven. Nu Woon ik in Krakau, Polen!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9621

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Wonen en werken in Polen!

01 April 2015 - 06 April 2015

Brussel en Antwerpen

13 December 2013 - 30 Januari 2015

Werken in Zuid Afrika

Landen bezocht: